onsdag 24 juli 2013

Lazy day...

Idag har jag inte gjort något nyttigt alls, var ute en timme, men gräsklipparen krånglade/lade av och det var för hett i solen för att rensa land mer än en timme. Igår kväll plockade jag och Teddy två liter trädgårdshallon. Alltid något... Skörden blir inte lika överväldigande som i fjol, men helt hyfsad i alla fall.
Rårörd, fryst hallonsylt behöver Södergårds Söta för sin berömda chokladkolakaka...







Plogpinnarna från i vintras har fått markera var trefötterna för ärterna och bönorna skall stå... Det är bara det att trefötterna inte har tillverkats än... och ogräset var 40 cm högt innan jag började rensa. Bondbönorna och sockerärtorna blir det kanske något av, men inte en enda spritärta har grott i landet... Kattungen Kerbie följer mig trofast vart jag än går, det bästa han vet är att ligga och lurpassa på fjärilar och flugor, förvånansvärt begåvad är han!



Röda vinbären är nästa projekt. Problemet är att ingen av ungarna gillar rödvinbärssaft och vi har hur mycket röda som helst! Har någon nåt bra recept på något med röda vinbär så tas det tacksamt emot. Gelé är helt ok, men hur mycket kan man behöva?!
Nån kaka kanske?!

Lyssnade på Özz Nujens eminenta sommarprat på P1. Det finns att lyssna på på nätet, gör det!
Ikväll blir det fotbollshögtid på teve.


Och operan, ja operan... Får feedback på sista halvan av Suzanne och Ann-Sofie på fredag, sen blir det intensivt arbete under veckoslutet. På söndag kommer kidsen hem från Sottunga och på måndag börjar jag jobba igen. =(  Som tur är är det ganska lugnt, höstplanering som gäller för barn- och ungdomsverksamheten och fyra söndagar på raken med gudstjänster...

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Marängkaka med röda vinbär och vispad grädde! Jag säger inte mera....men himlen är nära när man inmundigar den blandningen:)

Katarina Gäddnäs sa...

Låter himmelskt! Kunde man få recept? Eller är man tvungen att freestyla?

Katarina sa...

Jag skulle föreslå pajen med röda vinbär och marängtäcke som jag lagade idag som tröst för ryggvärken.

Äventyret framtiden sa...

Freestyla!...eller gör som Katarina, det kan bara bli bra:)