tisdag 26 maj 2015

Vådan av att bevista livliga förlagsfester

Dagens garv levererades av kära Suz på förlaget. Hon skickade en bild på en vinterjacka som hängt "några år" på förlaget och konstaterade att det stod Katarina Gäddnäs i den.
Hur kan man besöka sitt förlag i Helsingfors vintertid och gå hem utan jacka?! Hur kan man glömma bort att man tappat bort sin favoritjacka (fyndad på loppis)?!
Jag har försökt rekapitulera och tror det hela hänger ihop med en synnerligen livlig förlagsfest, där jag av misstag blev utestängd på en rökbalkong utan jacka, som sällskap hade jag en rätt så underhållande finsk journalist. Det var i samband med Helsingfors bokmässa sent i oktober och minusgrader. Där stod vi en timme och huttrade, innan någon röksugen kom och öppnade dörren inifrån. Tror bestämt att det var Mattias Rosenlund. Festen fortsatte, vi blev inbegripna i nåt synnerligen hetsigt debattämne. Jag tog taxi till mässhotellet på morgonnatten. fick sen feber och tappade rösten, men åkte alltså hem till Åland utan jacka?! Och glömde bort att jag haft en.

Inga kommentarer: